Voor Professionals

Ondersteunen van tieners hoef je niet alleen te doen
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Iedereen die met tieners professioneel aan de slag gaat, weet dat het niet altijd even makkelijk is om een connectie te maken. Hoe krijg ik hen opnieuw gemotiveerd voor school, hoe pakken we grotere hoeveelheden aan, wat met de digitalisering, het plannen, …. De vragen blijven ook bij jullie komen.

Of je nu als zelfstandige leerlingen gaat begeleiden of in schoolverband, goede ondersteuning bieden is waar je naar wil streven. Als studiecoach blijf ik constant op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen, wat niet wil zeggen dat we overal in meegaan. Wat goed werkt dienen we zeker te behouden.

Tijdens de trainingen voor Pro’s werk ik rond jullie vragen, zo wordt het persoonlijk en altijd waardevol. Tijdens het schooljaar organiseer ik verschillende trainingen, telkens met een vast thema. Inschrijven doe je best snel, want de groep blijft bewust heel klein. Iedere deelnemer ontvangt ook een bewijs van deelname voor de werkgever, daar de trainingen steeds plaatsvinden tijdens de schooluren. (Na de schooluren staat de praktijk namelijk ter beschikking van mijn tieners)

Wil je graag deelnemen aan een training, dan verwijs ik je graag door naar de trainingen, waar je de volgende data kan vinden.

Heb je specifieke vragen? Stuur me gerust een mailtje, daar waar mogelijk help ik je graag verder.

Op geregelde tijdstippen plan ik voor professionals een gratis webinar in.

Registreer je voor het volgende webinar via onderstaande link.

Wil je als pro graag deelnemen aan een training, ontdek alle mogelijkheden op de trainingspagina.

bt_bb_section_top_section_coverage_image
Aanleren studiemethode
Anne (leerlingbegeleider derde graad ASO)

Als leerlingenbegeleider zijn vaak heel wat ogen op mij gericht. Leerlingen zitten met zoveel vragen en dan wil ik hen natuurlijk een antwoord kunnen geven.

Vroeger werkte ik steeds met een vast plan. Ik gaf hen een agenda en daar plande ik dan alles in. Ook qua methode werkte ik steeds met het onderlijnen en markeren van lesstof. Dat was eigenlijk mijn methode heb ik nu door. Het werkte voor sommige leerlingen, maar de meeste zag ik gewoon naar mijn bureau komen, en dan weer vertrekken, zonder echt iets te leren. Ze pasten mijn tips gewoon niet toe.

Ik volgde bij Helen een aantal webinars en online trainingen (Corona natuurlijk) en kwam tot het inzicht dat je leerlingen naar hun methode moet laten zoeken. En dat doe ik nu ook. Het gesprek gaat over heel andere dingen dan puur plannen. De motivatie is er weer, ook bij hen.

Een heel leren leren plan
Petra (leerkracht tweede graad)

Tijdens de vakgroepwerking hadden we vorig jaar beslist om meer in te zetten op leren leren. We hadden het helemaal uitgedokterd en beslisten om met een ander agendasysteem te werken.

Na heel wat gesukkel kreeg ik via een collega het nummer van Helen in mijn handen. Ik belde om wat meer info en wat tips. Tijdens de vakantieperiode hebben we dan een aantal keer afgesproken om alles tot in de puntjes uit te werken.

Het resultaat mag er zijn. De tips van Helen om vanuit de jongere te kijken hebben ervoor gezorgd dat het echt een werkdocument is geworden. We zijn er als team heel blij mee en ik denk dat onze leerlingen er ook zo over zullen denken.

Merci

Petra

Stuur me jouw vraag !

    bt_bb_section_top_section_coverage_image
    bt_bb_section_bottom_section_coverage_image